04.03.2026

Belastingaangifte bij verhuizen van of naar Nederland in 2025

Bent u in 2025 verhuisd naar of uit Nederland? Dan kunt u vanaf 1 mei 2026 tot 1 juli 2026 de Nederlandse aangifte inkomstenbelasting doen. U gebruikt hiervoor het speciale M-biljet voor mensen die maar een deel van het jaar in Nederland woonden. Dit formulier is dit jaar later beschikbaar dan normaal. U logt in via Mijn Belastingdienst en kiest daar het juiste aangifteformulier.

Zorgt u ervoor dat uw aangifte uiterlijk 1 juli 2026 binnen is, dan hoeft u geen belastingrente te betalen als u belasting moet bijbetalen. Uitstel kunt u aanvragen via Mijn Belastingdienst.

Meer informatie hierover staat op de website van de Belastingdienst.

Verdere News

Aanvraagtermijn zorgtoeslag 2025 verlengd tot eind 2026

Mensen die nog zorgtoeslag over 2025 willen aanvragen, krijgen daar langer de tijd voor. De termijn voor een aanvraag met

Nieuwe regeling in Duitsland: zv-premietoeslag voor de Familienversicherung vanaf 2028

Meeverzekerde partners moeten straks betalen Met de onlangs aangenomen GKV-Beitragssatzstabilisierungsgesetz (wet inzake de stabilisering van de premietarieven van de wettelijke

Verhuizen buiten Nederland? Wat is de RNI en waarom een correcte registratie in de RNI belangrijk is – VRAAG EN ANTWOORD

De Registratie Niet-Ingezetenen (RNI) is bedoeld voor mensen die niet in Nederland wonen, maar wel contact hebben of hebben gehad

Dit verandert er in België vanaf 1 augustus 2026

Vanaf 1 augustus 2026 treden in België enkele belangrijke wijzigingen op arbeidsrechtelijk vlak in werking. Zo wordt de opzegtermijn tijdens